Förändring.

När jag börjar fundera på  förhållanden kommer jag fram till mycket.
Både bra och dåliga saker..

Om man ser tillbaka så märker ja att jag har utvecklats, och mognat som människa.
Mycket har förändrats under tiden som har gått..

Om jag kollar tillbaka på mig själv för ett år sen,
så märker jag stora förändringar direkt.

Jag har varit en person som är
sjukt svartsjuk.
Nu är det inte alls så med mig.. Lite svartsjuka självklart,
men inte alls på långa vägar, så som för ett litet tag sen.

Jag har kommit på att svartsjuka förstör mer än vad den gör det bra.
Är man med en människa måste man kunna lite på varandra.
Annars funkar det aldrig i längden..

Man behöver häller inte veta vad den andra gör 24/7.
Man måste kunna vara ifrån varandra också..

Åker den ena iväg över helgen, behöver man inte prata i telefonen hela tiden.
Det räcker med ett SMS på kvällen "Godnatt, hoppas du har haft en bra dag. vi ses om några dagar."

Om man inte kan lita på varandra vet jag inte riktgit hur det kan fungera..

Ett förhållande handlar ju inte bara om sex.
Det handlar inte bara om att ha roligt tillsammans.
Ett förhållande går upp och ner, och man måste vara berädd att kämpa lite.

Ett förhållande handlar om  trygghet, vänskap, kärlek, förtroende och ärlighet.
Det är viktiga saker man inte får glömma..

En viktig sak i ett förhållande är äver att kunna prata om sina kännslor.
Om något känns fel tex..

Ne nu ska jag sluta snacka kännslor,
bädden väntar ju!

Godnatt, och sov så gott!

Kram M !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0