Högt blodtryck!

Hallå!
Idag har jag gjort nytta.
Vaknarde 06.30 och åt frukost.

Började jobba 07.30 och jobbade till 14.30.
När jag slutade jobbet åkte jag och mamma till läkaren.
Ville ha med henne, för det känndes tryggare. hehe

Nu är det så att jag har ett medfött hjärtproblem,
dvs en förträngning i Aortan..
Har kommit upp till medicin nu när jag fyllt 18år..

Dom kollade blodtrycket osvosv.
Jag säger då det, vilken tur att mamma var med,
jag förstod ingenting av vad läkaren sa.
Hon var född i tyskland, bodde i norge, hade jobbat i danmark, och jobbade i Sverige.
Det var en blandning av 4 språk hon använde sig av när hon pratade..

Blodtrycket var iallafall fortfarande aldelens för högt.
152 genom 62, om det säger er något?
Den första ska ligga på 100 plus ålder ungefär.
Så jag skulle ligga vid ca 118, inte 152!

Vad ska vi göra åt saken då?
Jag ska iallafall börja med någon blodtrycksdämpande,
men inte fören jag kommer hem från bulgarien.

Nånå nog om dom tråkigheterna!

Efter läkaren drog jag och Evelina på stan, och jag shoppade loss lite!
Började med att hämta ut mitt paket från Ellos, sen var det dags för mat!

Mamma kom också o åt med oss, men jag fick inte i mig så mycket. Var väll helt enkelt inte hungrig?

Nånå. Jag och Evelina fortsatte shoppingen på Mera mode. Men jag hittade inget dära.
Evelina däremot la undan ett par Jeans..

Sen var det upp på JC där jag köppte 2 par "brottarlinnen"
Ett Vitt och ett Gult! :)
På Lindex hittade jag en kofta som jag kostade på mig!
På Lindex av alla ställen, där jag inte hittat ngt på år,
förutom underkläder vill säga..

På Be Young hittade jag en Jeans jacka ! :) En brun ioförsig. Men den var fin ändå!

Blir nog en snabb shoppingrunda + att sola solarium i morgon innan jobbet också!

Nu sak jag spana lite här på internet!
Sov gott folks! Kram M

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag brukar ha normalt 160/70.

2008-08-10 @ 02:39:32
URL: http://emmawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0