Ibland saknar man det.

Det är inte ofta jag erkänner de, men just nu gör jag det..
Jag saknar faktist att ha någon vid om sida just nu.
Jag är karm sjuk som bara den! Så det hade varit mysigt,
att just nu ha en älskling att krypa ner under täcket o kramas med.
Kanske se en film och hålla om varandra..

Jag kan ju inte säga att jag vill ha en pojkväl på heltid.
För jag trivs med livet som singel.
Jag har inge plikter, och slipper svartsjuka.

Men jag skulle ändå på något underligt sätt vara kär.
Det är som så mysigt..

Jag menar den dära "nykärs känslan".
Ni vet nog alla hur det känns.
Det pirrar i magen, nästan så att det gör ont.
Man blir glad, och tänker på personen i fråga hela tiden..

Det saknar jag faktist.. Ibland
Att ha någon att bry sig om och ge all sin kärlek till..

Men det värsta med kärlek och förhållanden är när kärleken dör ut.
Om den dör ut för båda, och man kan fortfarande vara vänner,
så är det helt Okey!
Men om det sker något drastisk och man helt enkelt  bara måste få ett slut,
då kan det göra så fruktansvärt ont!
Då känns det som att man aldrig vill känna kärlek igen..

Men singel livet då? Kan man inte göra en kombination?
Jag vill ju samtidigt vara singel. Leva livet!

Om jag fick välja på o vara kär o galen,
eller singel o leva livet. Så väljer jag nog singel livet ändå,
efter alla om och men har jag kommit på att kärleken kan vänta.

Den kanske står bakom hörnet? Eller kanske på andra sidan jorden!

Det vet inte jag. Inte ännu.
Inte förren den knackar på min dörr, om jag utrycker mig så!



Ne nu ska lilla Mimmi gå och sova så hon orkar med morgondagen också.
Men först ner till tvättstugan en sista gång!

Hadé Kram på er!  / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0