Nej, barnmat är inge gott!

Satt här vid daton och slöade.
Jag kännde ett svagt kurrande i magen, som blev starkare och starkare.
Det vart sådant kurrande, så att det var omöjligt att fortsätta ignorera det.
Efter många om och med (för mig själv dock) så tog jag mig till kylskåpet,
(som jag redan innan visste var nästintill tomt)  och försökte hitta något ätbart.

Efter ca 2 minuter ser jag 2 burkar barnmat, och självklart "tillagade" jag mig det..
Barnmat ser riktigt motbjudande ut. Färdigtuggat och äckligt ser det ut att var.
Men jag hade ett svargt minne av att det var riktigt gott med barnmat..



Somsagt så tillagade jag mig 2 burkar med barnmat "Spagetti med köttbullar"
Jag tappade mer och mer matlusten, för varje gång jag kollade ner i grytan..

Tur nog gick det fort att värma upp de, och sätta "geggan" i ett fat.
Hällde upp ett stort glas coca-cola och var riktigt nöjd över att jag faktist orkat mig ända fram till kylen,
och dessutom orkat börja "laga mat". Jag har inte riktigt sammvete att kalla det för att laga mat.
Det är mer att värma upp, färdilagad mat. Eller färdigtubbad i det här sammanhanget..

Jag tog första skeden i munnen och skulle sjuta. Men NEJ jag njöt inte,
greppade tag i colaglaset och drack många klunkar cola för att svälja ner "geggan"..
De 3 nästa tuggorna  tog jag något mindre med gegga, och något mer med cola.. Det gick verkligen inte.
"Jag klarar inte av att äta dehära" tänkte jag för mig själv, men i samma stund kom jag på ett knep
jag använde när jag var yngre, om maten var dålig. Jag höll ju för näsan samtidigt som jag åt! hehe
Försökte få ner geggan på det viset men ack nej. Det fungerade fortfarande inte. Det var bara att kasta iväg dendära
äckligt dåliga barnmaten, och ny mat orkar jag inte göra! haha

Jag tror nog att det kommer ta vääääääldigt många år, tills jag sätter något liknande i munnen igen..Uääck!
Och den dagen blir det nog en annan smak, det kanske fungerar bättre?


/ M !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0