Våldtäckterna spökar.

En efter en kommer anmälningarna i Kiruna in..
Våldtäckter och våldtäcks försök..

Hörde på Nyheterna nyss at sen i Juni -08 har det i genomsnitt anmälts en våldtäck/ ett våldtäcks försök i månaden.
Senaste i´Fredags blev en tjej i 20års åldern våldtagen här i Kiruna.
Här bakom sporthallen, på natten, påväg hem från krogen..

Jag bor här bakom sporthallen, så ja, lagomt rädd är man nu..
Igår när jag gick till Joakim gick det fort att gå.
Jag var rädd så jag nästan halvsprang..

Ska det få vara så?
Att man ska behöva vara rädd att vistas ute?
Det är inte rätt!

För någon månad sen var det ett försök på våltäckt i kyrkoskogen, mitt på ljusa dagen,
och i somras vart en tjej våldtagen i kyrkoskogen..

När jag går till skolan, så går jag ju genom kyrkoskogen..
Varje gång jag ska gå igenom dära pratar jag i telefonen,
och om jag inte pratar i telefonen, så går jag inte igenom skogen..

Man ska inte behöva vara rädd att gå ute själv!
Hur ser egentligen samhället ut?
Vad är det för sjuka människor som ens kan göra något sådant sjukt?
Ja, för SJUKT är det!

Jag tror inte man kan vara helt frisk i skallen,
om man kan våldta en annan individ..

Att ha sex ska vara något kärleksfullt!
Inte något man blir tvingad till..

Jag blir så arg och ledsen när jag tänker på så sjuka saker!
Nej! Nu får det vara nog!

Nu ska Mimmi göra en Hallon Smootie, och tänka på något roligare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0